Tas ir tālais 1801.g., kad publiskajās skolās sāka izmantot krītu un tāfeli. Krītam ar tāfeli pat piemīt zināms šarms, kad pie tāfeles stāv sirms profesors un ar krītu raksta vienādojumu [E = mc^2], vai arī gluži pretēji - bērndārzā pirmskolas sagatavošanās grupas audzēknis raksta savu pirmo izteiksmi [1 + 1=2]. Tas ir pat romantiski šad un tad kaut ko uzrakstīt ar krītu uz tāfeli. Taču "krīta un tāfeles" pedagoģijas laiki, kuri aptver turpat 200 gadu ilgu periodu, vairs nedrīkstētu būt modernās skolas vai modernās izglītības sistēmas stūrakmens, proti, operatīvais ikdienas medijs klātienes nodarbībās. Didaktiski daudzkārt efektīvākas ir uz IKT balstītās pedagoģiskās tehnoloģijas, pirmkārt, jau e-studiju platforma, kas nodrošina gan mācību materiālu publicēšanu Internetā, gan interaktīvo elektronisko rīku (forumi, testi, aptaujas, tērzēšana, u.c.) lietošana studiju vajadzībām. E-studiju gadījumā "klases darbi" un "mājas darbi" tiek apmainīti vietām. Proti, jaunās vielas izklāstam netiek tērēts ļoti vērtīgais klātienes nodarbību laiks, bet jauno vielu students ir jau izlasījis mājās. Tad klasē skolotājs semināra veidā var pārrunāt jaunās vielas tematus un atbildēt uz studentu jautājumiem saistībā ar jauno vielu. Pēc tam ar vingrinājumu palīdzību nostiprina jaunās zināšanas. Tas vienādi attiecas kā uz humanitārajiem priekšmetiem, tā arī uz eksaktajiem mācību priekšmetiem kā matemātika, fizika, ķīmija u.c.
E-studijām salīdzinājumā ar tradicionālajām klātienes studijām ir tā lielā priekšrocība, ka varam paši atrast mācībām vispiemērotāko laiku neatkarīgi no savas darba un dzīves vietas, virzīties uz priekšu ar pašu izvēlētu tempu un saņemt studiju atbalstu, kad vien Jums tas ir nepieciešams un tādā apmērā, kāds Jums tas ir nepieciešams. Vienīgais nosacījums sekmīgam darbam ar rezultātu, kas arī pašu iepriecina, ir paša motivācija un centība mācību satura apgūšanā. Aicinu izmantot e-studiju priekšrocības un strauji virzīties uz priekšu e-studiju platformas MOODLE lietošanas prasmju apgūšanā, lai to efektīvi izmantotu regulārajā mācību darbā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru