Domu rosināšanai zemāk ir daži izraksti no vēstulēm, kuri raksturo apspriežamo finansēšanas modeli "Nauda seko skolēnam - NSS".
"Esmu izanalizējusi vienas pamatskolas skolēnu dzīvesvietas. Man nav skaidrs, kāpēc tiek deklarēts, ka vismaz jaunāko klašu skolēniem jānodrošina iespēja apgūt izglītību iespējami tuvu dzīvesvietai, tagad ESF projektā "Atbalsta pasākumu īstenošana jauniešu sociālās atstumtības riska mazināšanai un jauniešu ar funkcionāliem traucējumiem integrācija izglītībā" lielāko punktu skaitu kritērijā par pakalpojuma nodrošināšanas vietu piešķir gadījumā, ja pakalpojums tiek nodrošināts ne tālāk kā 5 km no saņēmēja dzīvesvietas, bet sākumskolas skolēnam seko tikai 0,75 skolēnu nauda (tā sauktie normētie skolēni). Tad runāsim un darīsim vienu! Mainīsim koeficientu sistēmu un lai sākumskolēniem seko 1,1 vai 1,2 normētās naudiņas. Šobrīd "pāri paliekošo" naudu (jo skolēnu skaits samazinās un Štāles kundze runā par to, ka vienam bērnam varētu sekot līdzi lielāka naudiņa) izmantosim, lai paaugstinātu šo sākumskolas koeficientu."
"Ieva skaļi sarunājās pa mobilo telefonu stundas laikā. Skolotājs vairs viņai nepievērsa uzmanību, tāpat kā viņa nepievērsa uzmanību skolotājam. Pirmo reizi skolotājs Mārtiņš aizrādīja, aicināja, runāja ar vecākiem, direktoru, brīdināja par Ievas sliktajām sekmēm, motivēja, biedēja - bet nekas nepalīdzēja. Drīz vien direktore paaicināja Mārtiņu uz pārrunām un pateica skolotājam, ka katrs skolēns, kas ir „pierakstīts” skolai, sev līdzi atnes 10 Ls - tātad algu Mārtiņam un direktorei. Direktorei ir vienalga, vai skolēns mācās vai nemācās, nāk uz skolu vai nenāk. Mārtiņam ir jāieliek visiem skolēniem vismaz četrinieks un jāliekas mierā, vai jāmeklē cita darba vieta..."
Zemāk daži Interneta avoti NSS modeļa sakarā, ko ieteica kādas mazas skolas (Skolēnu skaits N<100) direktors:
"Šodien pārlasot presi atdūros pret šo rakstu:
http://www.tvnet.lv/zinas/ latvija/375041-izm_sola_ neveikt_izmainas_skolu_ finansesanas_modeli
Tas laikam nozīmē, ka IZM neplāno neko mainīt NSS-modeļa sakarā, līdz ar to ieinteresēja citu skolotāju-direktoru viedokļi par šo modeli. Pameklēju internetā un secināju, ka mans domu gājiens ir tieši tāds pats, kā daudzu mazo skolu vadītāju, jo visi saka, ka šis modelis ir izdevīgs lielajām skolām:
http://lv.lv/?menu=doc&id= 205330
http://www.izglitiba-kultura. lv/raksti/ne-visas- pasvaldibas-finansesanas- modelis-nauda-seko-skolenam- darbojas-veiksmigi
http://www.e-skola.lv/public/ 32837.html"
"Ieva skaļi sarunājās pa mobilo telefonu stundas laikā. Skolotājs vairs viņai nepievērsa uzmanību, tāpat kā viņa nepievērsa uzmanību skolotājam. Pirmo reizi skolotājs Mārtiņš aizrādīja, aicināja, runāja ar vecākiem, direktoru, brīdināja par Ievas sliktajām sekmēm, motivēja, biedēja - bet nekas nepalīdzēja. Drīz vien direktore paaicināja Mārtiņu uz pārrunām un pateica skolotājam, ka katrs skolēns, kas ir „pierakstīts” skolai, sev līdzi atnes 10 Ls - tātad algu Mārtiņam un direktorei. Direktorei ir vienalga, vai skolēns mācās vai nemācās, nāk uz skolu vai nenāk. Mārtiņam ir jāieliek visiem skolēniem vismaz četrinieks un jāliekas mierā, vai jāmeklē cita darba vieta..."
Zemāk daži Interneta avoti NSS modeļa sakarā, ko ieteica kādas mazas skolas (Skolēnu skaits N<100) direktors:
"Šodien pārlasot presi atdūros pret šo rakstu:
http://www.tvnet.lv/zinas/
Tas laikam nozīmē, ka IZM neplāno neko mainīt NSS-modeļa sakarā, līdz ar to ieinteresēja citu skolotāju-direktoru viedokļi par šo modeli. Pameklēju internetā un secināju, ka mans domu gājiens ir tieši tāds pats, kā daudzu mazo skolu vadītāju, jo visi saka, ka šis modelis ir izdevīgs lielajām skolām:
http://lv.lv/?menu=doc&id=
http://www.izglitiba-kultura.
http://www.e-skola.lv/public/
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru